[Άνθρωπος]
33
Δυστυχισμένος όποιος δεν έχει τίποτε να δώσει.
Αλλά χίλιες φορές δυστυχισμένος όποιος δεν έχει κανέναν για να μοιραστεί μαζί του αυτό που έχει. […]
[Ιστορία – Πολιτική – Κοινωνία]
73
Η αναζήτηση των αιτίων είναι το μεγαλύτερο ελάττωμα της ιστορία.
74
Η πολιτική είναι η τέχνη του να εμποδίζεις τους ανθρώπους να ανακατεύονται με ό,τι τους αφορά.
95
Μια εκπαίδευση που δεν σου διδάσκει να θέτεις στον εαυτό σου ερωτήματα είναι κακή. Ο μαθητής πρέπει να ρωτά, όχι ο δάσκαλος.
[Τέχνη – Λογοτεχνία – Ποίηση – Ποιητική]
107
Όλο το πρόβλημα της τέχνης έγκειται στη σύνδεση των διαδικασιών της ζωντανής φύσης με την πράξη του ανθρώπινου τύπου. Τραγουδώ σημαίνει δίνω σε μια φωνή τη μορφή ενός φυτού που μεγαλώνει – ή της δραστηριότητας ενός πουλιού μέσα στο χώρο.
138
Οι αισιόδοξοι γράφουν άσχημα.
ΠΟΙΗΣΗ – ΠΟΙΗΤΙΚΗ
150
Ό,τι είναι λεκτικό είναι προσωρινό. Κάθε γλώσσα είναι μέσο. Η ποίηση προσπαθεί να την κάνει σκοπό.
161
Για έναν ποιητή, το θέμα ποτέ δεν είναι να πει ότι βρέχει. Το θέμα είναι… να δημιουργήσει τη βροχή.
[Γλώσσα]
206
[…] Ο πρώτος διανοητικός καρπός ενός λαού είναι η γλώσσα του, που είναι συνεπώς το πρώτο εξεταστέο πράγμα, αν θελήσουμε να εκτιμήσουμε τη ζωή του πνεύματος σ’ αυτόν τον λαό, και την εξέλιξη της ζωής αυτής παράλληλα με την ανάπτυξη του δράματος της ιστορίας του. […]
[Πνεύμα – Σώμα]
243
Ένα ρωμαλέο πνεύμα περιέχει, συγκρατεί και διατηρεί σε καλή κατάσταση ό,τι χρειάζεται για να καταστρέφει τις απόψεις του και τα συστήματά του. Είναι πάντα έτοιμο να προσβάλει τα «συναισθήματά» του, να απορρίψει τους «λόγους» του.
247
[…] Η αντικειμενικότητα βρίσκεται ανάμεσα σε δύο υποκειμενικότητες. Η μία είναι αφελής, η άλλη επεξεργασμένη […]
[Φιλοσοφία – Γνώση]
289
Άλλοτε όλα όσα με περιβάλλουν με περιέχουν και με κλείνουν μέσα τους, άλλοτε τα ανάγω σε ένα αντικείμενο που περιλαμβάνεται μέσα σ’ ένα σύστημα. […]
[Έρωτας]
324
Δεν θα ήταν δυνατόν να «αγαπά» κάποιος αυτό που θα γνώριζε εντελώς.
Ο έρωτας απευθύνεται σ’ αυτό που είναι κρυμμένο μέσα στο αντικείμενό του. […]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου